Kassa informatie
Hoe bestel ik kaarten?
Er zijn meerdere manieren om kaarten voor je voorstelling te kopen.
Online
Kaarten kun je makkelijk en eenvoudig online bestellen via www.theaterdebussel.nl.
Theater/VVV-Balie
Je kunt ook kaarten bestellen aan de balie van Theater de Bussel. Alleen met PIN betalen.
De openingstijden vanaf januari 2024 zijn:
Maandag t/m donderdag: 10.00 tot 17.00 uur
Vrijdag: 10.00 tot 20.00 uur
Zaterdag: 10.00 tot 17.00 uur
Zondag: gesloten
Telefonisch
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur, op vrijdag van 10:00 tot 20:00 uur op tel.nr: 0162-428600.
Bestellen via Bestelformulier
Je vindt ons Bestelformulier in het nieuwe seizoensmagazine. Deze is af te halen bij onze balie. Bestellingen via het Bestelformulier worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Houd rekening met een verwerkingstijd van zes weken. Tijdens de start van de voorverkoop en de losse kaartverkoop zijn rij 5 en 6 geblokkerd voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten. Dit kan worden aangegeven op het Bestelformulier.
Print het bestelformulier, vul in en stuur in gefrankeerde envelop naar: Theater de Bussel: Torenstraat 10, 4901 EJ Oosterhout.
Je mag het ingevulde bestelformulier ook bij de balie van het theater afgeven.
Wat zijn de ticketkosten?
Bij alle kaartaankopen wordt per kaart € 1,- ticketkosten in rekening gebracht tot een maximum van € 6 per bestelling. Bij films en verhuringen bedragen de ticketkosten € 1,- per bestelling. Je kunt aan de balie alleen pinnen of met Podium Cadeaukaarten of Digitaal tegoed betalen.
Wat houdt servicetoeslag in?
Bij (bijna) alle voorstellingen geldt een servicetoeslag van € 3,50. Dit betekent dat er een drankje voor je klaar staat in de pauze (of na afloop indien er geen pauze is) en jouw jas voor je wordt opgehangen in de bewaakte garderobe. Om rijen te voorkomen zetten wij in de pauze een selectie drankjes voor onze bezoekers klaar. Je kunt je drankje naar keuze natuurlijk ook bij de bar bestellen.
Let op: bij familievoorstellingen is er GEEN servicetoeslag.
Zijn er serviceartikelen voor slechthorenden aanwezig?
Voorafgaand aan de voorstelling zijn aan de kassa oortelefoontjes of kinbeugels voor het ringleidingsysteem in bruikleen verkrijgbaar.
Zijn er stoelophogers aanwezig?
Voor kinderen of bezoekers die kort van stuk zijn hebben wij stoelophogers die bij de ingang van de zaal klaarstaan zolang de voorraad strekt.
Welke cadeaukaarten accepteren jullie?
De balie van Theater de Bussel accepteert theaterbonnen van Theater De Bussel en de Podiumcadeaukaart. Bij internetreserveringen kun je op vertoon van je entreebewijzen tot uiterlijk de voorstellingsdag je Busselbonnen verzilveren aan de balie.
Hoe werkt een betaallink?
Wanneer je telefonisch reserveert, krijg je een betaallink via de mail gestuurd. Deze kun je voldoen via een betaalwijze naar keuze zoals iDeal of betaling met credit card. De betaallink is 5 dagen geldig. Hierna vervalt de reservering.
Belangrijk: om te kunnen betalen, heb je een online account nodig ('Mijn Theater'). Maak dus voordat je betaalt een Mijn Theater account aan op onze website.
Voorwaarden VSCD
Theater de Bussel hanteert de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de VSCD (Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties). Zie ook www.vscd.nl.
Exclusief Liefhebbersvoordeel
Wat is Liefhebber?
Voor het nieuwe theaterseizoen 2024-2025geldt weer dat je vanaf 6 geboekte voorstellingen Liefhebber wordt.
Als Liefhebber ontvang je 10% korting op voorstellingen in de grote zaal. Bij ten minste 8 voorstellingen trakteren wij je op een Bussel-cadeauvoorstelling die wij voor je selecteren.
Lokaal talent, complete series (Smaakmakers, Liever in de KluiZ dan ThuiZ en Buitengewoon Klassiek), Nationaal Theaterweekend en verplaatste voorstellingen van vorige seizoenen tellen niet meer voor de Liefhebber status.
Bestaande Liefhebbers
Als je al Liefhebber was in het vorige seizoen, dan kun je nu ook weer als Liefhebber boeken tijdens de voorverkoop. Let op: Dit werkt alleen als je minimaal 6 voorstellingen boekt.
Zijn er andere ticketprijzen voor kinderen?
Kinderen t/m 12 jaar bezoeken dit theaterseizoen alle familievoorstellingen gratis. Wil je met een kind een voorstelling uit een ander genre dan 'familie' bezoeken? Je kunt bij een aantal geselecteerde voorstellingen één gratis kinderkaartje bij bestellen. Alle voorwaarden en meer informatie hierover lees je hier.
Kan ik mijn kaarten ruilen/annuleren?
Je kunt maximaal 4 toegangskaarten ruilen of annuleren tot uiterlijk twee werkdagen voor aanvang van de voorstelling. Je kunt je ticket direct omruilen voor een andere voorstelling of ontvangt jouw geannuleerde ticket als cadeaukaart tegoed. Per geannuleerd ticket wordt €3,50 in rekening gebracht. Bij een meerdaagse voorstelling kun je jouw kaarten gratis ruilen voor een andere dag, zolang er plaatsen beschikbaar zijn. Dit kan ook online.
Hoe boek ik kaarten voor een filmvoorstelling?
Kaarten voor onze films zijn alleen online of bij de balie te boeken. Het is dus niet mogelijk om uw kaartjes via de telefoon te reserveren.
Zijn er rolstoelplaatsen aanwezig?
Zowel de grote als de kleine zaal beschikt over een beperkt aantal rolstoelplaatsen. Deze kun je reserveren via het bestelformulier en bij de balie van Theater de Bussel, telefonisch of ter plaatse, dus niet online.
Waar kan ik parkeren?
Je kunt parkeren in parkeergarage Basiliek aan de Valkenstraat (naast Theater de Bussel). Je kunt de garage van 07.00 tot 23.00 uur inrijden. Uitrijden kan 24 uur per dag. Na 18.00 uur 's avonds geldt er een goedkoop avondtarief en geef je maximaal 3 euro uit voor de hele avond.
Er zijn drie invalideparkeerplaatsen beschikbaar op het Torenplein. Daarnaast zijn er ook invalideparkeerplaatsen in parkeergarage Basiliek.
Ik kom uit België, kan ik ook tickets kopen?
Theater de Bussel verwelkomt graag onze zuiderburen. Als je kaartjes wilt kopen vanuit België zijn er verschillende opties. Deze aanpak geldt alleen voor bezoekers van over de grens.
Betalen via een betaallink (ook met creditcard)
Wanneer je telefonisch reserveert, krijg je een betaallink via de mail gestuurd. De betaallink is vervolgens 5 dagen geldig. Hierna vervalt de reservering.
Belangrijk: om te kunnen betalen, heb je een online account nodig ('Mijn Theater'). Maak dus voordat je betaalt een Mijn Theater account aan op onze website. Je kunt ook met uw creditcard betalen (VISA of Mastercard).
Je kunt telefonisch kaartjes reserveren via 0162-428600. In dit geval kun je ze bij ons komen ophalen. Let hierbij op dat de kaartjes binnen twee weken bij het theater opgehaald en betaald moeten worden. Voor het maken van deze telefonische reservering dien je ook een online account nodig te hebben. Heb je die op dit moment nog niet, dan kunnen we deze telefonisch voor je opzetten.
Als je de kaartjes binnen vijf dagen voor de voorstelling reserveert, kun je de kaartjes op de avond van de voorstelling ophalen.
Via een machtigingsformulier
Achter in onze brochure staat een machtigingsformulier. Als je deze invult en opstuurt, machtig je ons eenmalig om de voorstellingen naar keuze voor je te boeken en het bedrag van jouw rekening af te schrijven. Het formulier is ook hier te downloaden. Stuur het formulier naar Theater de Bussel, Torenstraat 10, 4901EJ Oosterhout (let op voldoende frankering) of scan het formulier in en stuur het naar info@theaterdebussel.nl.